Vill du låna en bild från Smulor av guld?

Om du vill låna en eller flera bilder ifrån Smulor av guld, så går det bra, sålänge du inte lånar dem i kommersiellt syfte.
Det ska anges att bilden kommer ifrån Smulor av guld och länkas tillbaka till adressen:
http://www.guldkornmittilivet.blogspot.com/
Tidskrifter hänvisas till emailadressen
jag.mitt.i.livet@gmail.com

söndag 20 mars 2011
















Oj...detta blev en ganska hektisk helg..
Hade bestämt att göra lite ändringar i köket denna helg och man får ju passa på när "snickaren" kan :)
Har haft lagerhyllor dolda bakom ett ganska stort draperi av naturfärgat linne....vilket var rätt snyggt när draperiet var nystruket....men men när det INTE var det längre så var utseendet allt annat än snyggt...
Så förra helgen begav jag mig in på Blocket och hittade en burspråks vitrin som jag tyckte kunde bli min nya förvaring i köket istället...
För att det skulle kunna passa in i mitt gamla kök fick vi dela på två stora köksgarderober och det blev lite mer jobb än väntat....Fattar inte varför man aldrig räknar med att det ska ta lång tid för det gört ju ALLTID det :)
Men men....bara resultatet blir bra så får det gärna ta lite tid...
När vi väl hade placerat garderoberna där vi ville ha dem fick vi in skåpet i köket och "pimpningen" kunde börja :)
Några lager färg och vitrinskåpet blev som nytt :)
Ska sy vita linnedraperier som ska spännas upp på spiraler på insidan av glasen i skåpet....men det har jag inte orkat med än...

Fina små "silver"hjärtan med pärlor i tunna gräddvita sidenband får också pryda skåpdörrarna på vitrinskåpet.
Inhandlade på Mairo.

Middag skulle vi ju ha även om vi jobbade hårt, så jag lät fantasin flöda..
Det blev kebaber som var lite indien inspirerade med god Tandoori krydda....mums!

Jag gjorde dem på lite måfå, men ungefär som nedan ...


800 gram blandfärs
4-5 tsk Tandoori krydda (santa marias)
2 dl lättcreme fraische
2 stora vitlöksklyftor

1 tesked Sambal Oelek

ett par matskedar hackad flatbladig persilja

några drag med svartpepparkvarnen

och om man vill så kan man ha i lite soya för att de ska få lite finare färg.
Rulla ihop avlånga kebaber och stek i stekpannan tills de är genomstekta och har fått fin färg...
Jag serverade ihop med pommes frites och en god sallad på isbergssallat, gurka, tomat, rödlök och feta ost....ett par drag med svartpepparkvarnen och lite god olivolja över och även Skånemejeriers färdiga kalla såser Paprika & Chili och Vitlök

MUMS!!
Det blev verkligen jättegott och kan rekommenderas!

Lite kanelbullar blev det också bakade i helgen så en liten bild på dem också!
Höll ju på att glömma att lägga upp "Super månen" som var på besök igår...
Imponerande att kunna se berg och dalar så tydligt!!

Nu blir det duschen och läggdags för lite vila inför kommande arbetsvecka...

Ha det gott!

Kram

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar