Vill du låna en bild från Smulor av guld?

Om du vill låna en eller flera bilder ifrån Smulor av guld, så går det bra, sålänge du inte lånar dem i kommersiellt syfte.
Det ska anges att bilden kommer ifrån Smulor av guld och länkas tillbaka till adressen:
http://www.guldkornmittilivet.blogspot.com/
Tidskrifter hänvisas till emailadressen
jag.mitt.i.livet@gmail.com

söndag 6 mars 2011

Ännu en härlig vårdag närmar sig sitt slut...
Idag blev det sovmorgon....sååå skönt...
Normalt sett brukar jag inte vakna så himla sent men idag låg jag faktiskt och drog mig till klockan var över tio! Hallelulja för mörkläggande rullgardiner :)

Efter en mysig söndagsfrukost begav jag, dottern och hunden ut i skogen för en lång promenad...det var lite kallt om kinderna men ack så skönt...solen sken åter igen från en klarblå himmel och vi njöt i stora drag.

Efter promenaden lagade jag middag och sen blev det lite bak igen.
Min pappa fyller år på lördag och jag tänkte avlasta min mor och hjälper till med baket.

Har gjort grunden till födelsedagstårtan idag och nu ligger den i frysen och väntar.
Sen tänkte jag prova det där bakplåtspappret i teflon som jag köpt.
Skulle först baka lite fler macarons men jag var i slutändan för lat så jag smällde ihop lite maränger med smält toblerone i.
De blev sådär...

Ja smaken är det inget fel på alls enligt de två provsmakarna, men de flöt ut lite för mycket...
Får vispa lite mer nästa gång.

Lägger ut ett par bilder till på mina Macarons...denna gång i en fin glasskål med lock från butiken Tages i Söndraby.



Nu tänker jag avsluta denna härliga söndag med lite läsning och sen blir det bingen!
Ha en fortsatt härlig kväll alla!

Kram <3

A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar