Vill du låna en bild från Smulor av guld?

Om du vill låna en eller flera bilder ifrån Smulor av guld, så går det bra, sålänge du inte lånar dem i kommersiellt syfte.
Det ska anges att bilden kommer ifrån Smulor av guld och länkas tillbaka till adressen:
http://www.guldkornmittilivet.blogspot.com/
Tidskrifter hänvisas till emailadressen
jag.mitt.i.livet@gmail.com

söndag 17 april 2011

Spandauer, blåbärsgrottor och maränger

Hej på er! Hoppas ni en skön söndag! Dagen började med GRÅÅTT väder....vi som hade planerat in en liten picknick vid havet igen och vi skulle dra med mina föräldrar dit också... Väderprognosen lovade soligt väder efter lunch dock så jag och dottern sysselsatte oss litegrann med det som skulle förtäras på picknicken. En del av picknicken bakades redan igårkväll. Jag höll på att bli gråhårig när jag skulle prova att baka Spandauer för första gången... Under kavlingen flikade degen sig och gick sönder HELA tiden....sen blev vaniljkrämen klumping...ja det gick inte så smidigt om man säger så he he, men NÅGON sorts bulle blev det iallafall även om det kanske inte ser ut som Spandauer :D Det blev en massa äggvitor över efter att ha gjort vaniljkrämen så imorse blev det maräng bak...de blev ganska fina faktiskt och så gjorde min dotter "Blåbärsgrottor". Ja du läste rätt....he he hallonsylten var slut i affären så det fick bli blåbärs sylt istället och de blev verkligen JÄTTEGODA! Hon är duktig min dotter!! Älskar henne så! :D


Picknicken var jättemysig...sol, gott sällskap och god fika...härligt. Skickar med lite bilder på bakverken och några ifrån picknicken.


Föressten, ni glömmer väl inte att rösta på mina bidrag i Miss Cupcake tävlingen? Jag har nått top 20 nu som blir bedömda av en jury, men tävligen pågår till den 15 juni så ännu kan allt hända och man kan åka ut med en smäll! Så om ni inte har röstat ännu och gillar mina bidrag blir jag jätteglad om ni vill lägga er röst på mig! Länkarna till mina bidrag är: http://www.misscupcake.se/show.php?id=205 och http://www.misscupcake.se/show.php?id=220 Stoooooort tack på förhand för att ni hjälper mig att rösta och sprider ryktet om mina bidrag :)!!

Ha en härlig söndags eftermiddag....nu ska jag gå och kläcka några gumpaste kycklingar till påskens bak! :D


Kram! A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar